top of page
  • Writer's pictureLiat Huller Harari

מדריך למטייל בקופנהגן- אתרים, אוכל, מלונות וטיפים לטיול בבירת העיצוב של סקנדינביה



למה לקופנהגן??

זה מה ששאלו אותי אנשים כאשר סיפרתי להם שנסעתי לקופנהגן. לא זוכרת ששאלו אותי שאלה כזו לגבי יעדי טיול אחרים. מה יש בקופנהגן? למה כדאי לבקר בה? אם גם אתם שואלים, או, אם החלטתם לנסוע לקופנהגן, ורוצים להתכונן לנסיעה, אתם מוזמנים לקרוא.

קופנהגן היא עיר בירה אירופאית מקסימה, קטנה וקומפקטית ונוחה להסתובבויות, מטופחת, והיא פשוט ממתק לכל מי שחובב עיצוב סקנדינבי. יש בה גנים נהדרים, בתים יפים, ארמונות. יש בה את המדרחוב הגדול בסקנדינביה עם מלא חנויות אמתיות, לא "לתיירים", וכל מיני אזורי חמד שתכף תראו. כל זה מוקף מים מים ועוד מים, חלק בתעלות חמודות סטייל אמסטרדם, וחלק ב"סתם" לשונות של הים, כאשר הבתים נושקים למים. אחח...מעניין איך זה מרגיש לגור בקרבה כזו למים.


אתחיל בהתמצאות כללית-

כמו שציינתי קודם, מרכז העיר לא גדול. זה אומר שאם אתם לנים במרכז, תוכלו להגיע לרוב המקומות ברגל, והכי טוב-באופניים. יש חנויות להשכרת אופניים, במחיר של כ-90 קרונות ליום (כיום כ 50 שקל). חלק מבתי המלון גם כן משכירים אופניים.

ניתן לקנות Copenhagen Card, שמאפשר נסיעה חינם בתחבורה ציבורית וכניסה חינם למוזיאונים רבים. חוץ מנסיעה אחת לפארק הצבאים שנמצא מחוץ לעיר, ונסיעה למאלמו, לא השתמשנו כלל בתחבורה ציבורית. אם אתם חובבי מוזיאונים כבדים אז אולי שווה. בכל מקרה כדאי קודם כל להגיע, להבין איפה אתם ממוקמים ואז להחליט.

משדה התעופה יש רכבת לתחנה המרכזית בקופנהגן. התחנה עצמה קומפקטית ונוחה. משם מרחק דקות ספורות מגיעים ללשכת התיירות, ואחרי כמה דקות נוספות-הגענו למלון, רגלית עם המזוודות וקצת גשם.

בלשכת התיירות הצטיידנו במפה חביבה של מסלולי אופניים בקופנהגן, וברושורים שונים.


נוף העיר מאזור הבסיס הצבאי-The Old Citadel - Kastellet

טיפים ללינה בקופנהגן:

לנו במלון Scandic Palaca Hotel. המלון התגלה כמוצלח ביותר, הן מבחינת המיקום והן המלון עצמו. זו הפעם הראשונה שמלון נראה יותר טוב מהתמונות שלו ב- Booking.com. התמונות שם ממש עושות לו עוול. נכון, העיצוב הוא לא טרנדי סקנדינבי חדש, אלא בסטייל אירופאי ישן, אך הכל משופץ, נקי ומתוחזק. חדר האוכל נעים ומואר, ומשקיף לכיכר העירייה-הסנטר של הסנטר, כאשר מרחק עשרה מטר ממנו הכניסה למדרחוב Strogt.

במהלך החיפושים נתקלנו בעוד מלון חמוד, שהשטחים הציבוריים שלו גורמים לחובבי עיצוב להזיל ריר, מלון SP34. גם הוא ממוקם היטב, והסיבה שלא בחרנו בו היא ביקורות לא טובות על תחזוקת החדרים, כולל מקלחות מציפות. ממליצה לבדוק אם חל שיפור כי הלובי נראה נהדר. שימו לב, עם זאת, שחדר האוכל נמצא במרתף, ולמי שרוצה נוף עירוני ואור יום יחד עם פינוק של בוקר-אין.

מלון נוסף ששווה לשקול הוא מלון CPH Living. זוהי סירה שהוסבה למלון. המלון קטנטן. כל החדרים פונים למים, ויש להם חלון ויטרינה ענק ממנו אפשר כמעט לגעת במים. חוויה אדירה. המלון מרוחק מהמרכז, ואין בסביבתו מסעדות וכדומה. אין בו לובי, אנשי קבלה וכאלה. רוב הזמן אתם לבד מה שיכול להרגיש קצת בודד, או דווקא נעים... תעשו את השיקול. יתכן שאם היינו מגיעים בקיץ היינו הולכים על זה.

מה ראינו ומה עשינו?

בילינו חמישה ימים בעיר. יום אחד הוקדש לנסיעה למאלמו, וחצי יום לפארק צפונית לעיר. הזמן עבר בנעימים, תוך נסיעות באופניים, שיטוטים במדרחוב ורחובות העיר העתיקה, שנראים כאילו נלקחו מתוך מגזין. כל שם של אתר הוא לינק לחיץ שמוביל למידע על האתר.

קופנהגן מאוד ידידותית לאופנים. אין כמעט כביש שאין בו אזור מוגדר וברור לאופניים. המוני דנים נוסעים על אופניים, ובשעת העומס הם מאוד ממהרים ועברו ביעף, במרחק קרוב להדאיג מהאופניים השכורות שלנו.

ביום השני שכרנו אופניים ועשינו חלק מהמסלול "סובב מים" שתואר במפת מסלולי אופניים שקיבלנו בלשכת התיירות. מסלול נהדר, לאורך לשונות הים, שעובר באזורים חדשים של העיר, עם בניני משרדים ומגורים חדשים. לקראת צהריים (טוב, יותר קרוב לבוקר אבל תמיד טוב לאכול ..) הגענו גם לשוק אוכל, שנמצא בהאנגר מעוצב להפליא, בו עשרות דוכני אוכל שונים במחיר סביר ביותר. אפשר לשבת בפנים, או בחוץ. לא מדובר באזור לתיירים. המקומיים ישבו להם בשולחנות ארוכים בחוץ, ונהנו מהשמש החורפית שיצאה רק לכבודנו. הנוף נהדר.


.View to the canal and Copenhagen Street Food Market, “Paper Island” Papirøen

עקב חיבתנו לרהיטים דנים מעוצבים היטב, המשכנו לאזור תעשיה הקרוב לים. שם מצאנו כמה חברות עיצוב עם חללי תצוגה ענקים בתוך האנגרים, הנושקים לים. בחלקם כלל לא ניתן לקנות אלא רק להתפעל. הנה ככה זה נראה:


אם חשקה נפשכם בפירטי עיצוב דנים תוכלו למצוא אותם בקלות במדרחוב Strogt. מומלצות: החנות Hay והחנות Illums Bolinghouse . שם תוכלו לראות שלל פריטים מעוצבים מרהיטים דנים מעוררי הערצה עד אקססריז ואביזרי Home Decor נפלאים. המחירים כמובן נפלאים פחות. מה לעשות.

מהחנויות חזרה לאתרים, ולא חסר.

Amalienborg Palace-ארמון המלך. מסתבר שגם בקופנהגן יש שומרים עם כובעים כמו בלונדון, וגם שם יש החלפת משמרות.

רק ששם הכל פנוי ואף אחד לא מפריע לראות אותם :-)



Round Tower Copenhagen-מגדל ללא מדרגות! יש עליה אחת ארוכה וספירלית. בפנים מוזיאון ונוף העיר מלמעלה. יש המספרים שהמלך נהג לרכוב למעלה על גב הסוס שלו.


Round Tower Copenhagen

Dyrehaven-מבחינתי המקום הזה היה הדובדבן שבקצפת. מדובר בפארק ענקי מצפון לקופנהגן, 20 דקות ברכבת מהתחנה המרכזית החמודה של קופנהגן. במרכזו שוכן ארמון המלך (עוד ארמון) -the Hermitage Hunting Lodge. קראתי שבפארק מסתובבים להם צבאים. יש לי חיבה מיוחדת לחיה הזו, והייתי נחושה לראות ולצלם אותם. בלשכת התיירות המליצו שניקח איתנו אופניים, ברכבת כי הפארק גדול, אנחנו התעלמנו מההמלצה ופשוט הגענו. מיד הבנו שעשינו טעות קשה, כי הפארק באמת ענק, אבל מקסים. אחרי שעה של צעידה בשבילים, ומחוץ לשבילים, באזורים בהם לא דרכה כף רגלו של איש בעשר השנים האחרונות, לא ראינו אפילו צבי אחד. מאוכזבת קשות הצעתי שנחזור הביתה. אבל אז, פגשנו בדרך פרש חביב שנראה כאילו יצא מסרט בריטי מלפני מאה שנה, ושאלנו אותו אולי הוא יודע איפה יש צבאים בפארק. "צבאים?" הוא שאל אותנו, כאילו נפלנו מהירח. "כן כן," ענינו, צבאים. יש פה? הוא חשב לרגע, ואני התייאשתי עוד קצת, ואז להפתעתי הוא ענה: "כן בטח. תחזרו קצת אחורה, ליד העץ ההוא, מימין, תראו קרחת יער עם מלא צבאים. לא תוכלו לפספס". "באמת??" שאלתי באי אמון. "כן, כן, שם...לכו". מסתבר שהפרש הקשיש צדק. לא יודעת איך לא ראינו אותם כי עברנו שם קודם. בטח התחבאו. הנה קצת ממראות הפארק, והצבאים יקירי:




כן, התיאבון שלי לצילום צבאים הושבע. ..לפחות עד החזרה לארץ :-)

The Old Citadel - Kastellet-מדובר במחנה צבאי ישן שהושלם בשנת 1660. עד כאן לא נשמע מזמין במיוחד, אבל האזור בנוי בצורת מחומש שמוקף ביצורים, שהפכו לפארק נעים, עם תחנת רוח ישנה וציורית, ממנה נשקף נוף יפה של העיר. גם המחנה עצמו מעניין.



את הגשר עברנו ברכבת, מהתחנה המרכזית של קופנהגן. כדאי לדעת שבנסיעה ברכבת על הגשר לא רואים את הגשר עצמו. זה כבר במאלמו:


Malmö- נסיעה של 30 דקות והופ, הרווחנו ביקור קצר בשבדיה. מול תחנת הרכבת נמצאת לשכת התיירות, וגברת מסבירת פנים שרטטה לנו על מפה סיור קצר בעיר. הסיור כלל תמהיל מוצלח של תרבות (מוזיאון עירוני בתוך ארמון) הסטורה ארכיטקטורה ונוף עירוני -כלומר עוד מדרחוב חביב עם בתי קפה נחמדים. התחלנו באזור שנפתח לים, בתקווה לקבל תצפית על הגשר. את הגשר לא ראינו אבל האזור מרשים. הארמון מוקף בגן ציורי, עם תחנת קמח ישנה ומקסימה. במדרחוב ישבנו דווקא בקפה שנראה כאילו נמצא בפריז עם עוגות מטרפות. המחירים היו זולים יותר מבקופנהגן. סיימנו בתחנת רכבת נוספת, משם לקחנו רכבת ישירה חזרה לקופנהגן, כמובן שוב על"הגשר".


זה לא הכל, אלה עיקרי הדברים. עוד כמה טיפים:

שוק אוכל נוסף מומלץ ביותר-ליד תחנת הרכבת נורפורט, שוק Torvehallerne, כתובת: Frederiksborggade 21. אוכל מסוגים שונים, בחוץ ובפנים, ומצרכים. אכלנו שם Fish&chips שהיה טעים אפילו לי, בררנית דגים ידועה. בחוץ יש רחבה גדולה עם שולחנות, שם אפשר לשבת לצד המקומיים להוסיף כוס בירה ולפתוח בשיחה נעימה. אנחנו הכרנו שלוש תיירות מנורבגיה, שסיפרו לנו שהן לומדות תאולוגיה ושמשו ככומר. כשהן שמעו שאנחנו מישראל הן סיפרו לנו שבכיכר הזו יש אבן עם כתובת בעברית ורצו שנתרגם להם אותה. התברר ששם הכיכר הוא כיכר ישראל, ועל האבן נרשם שזו מתנה מהעם היהודי לעם הדני. התברר גם שיש תרגום באנגלית מתחת לאבן :-)

בסיור האופניים על המים הגענו גם לקניון חדש מודרני וצפוף מותגים, -Fisketorvet, בקומה השניה מצאנו מזנון צהרים נהדר, במחיר 79 קרונות (לשקלים חלקו בחצי), ונוף למים. כיף. זה היה הנוף מהשולחן שלנו:


(צולם בנייד אבל לא רציתי לוותר).


אי אפשר לסיים בלי תמונה אחת מניהבן-Nyehavn-"הנמל החדש". אזור ציורי, תיירותי להפליא, שמזכיר את אמסטרדם. זה המקום שמזוהה עם קופנהגן, ואם תעשו חיפוש ברשת עם השם קופנהגן, אלה התמונות שיעלו. זה, ובת הים הקטנה, שאחסוך מכם :-).


Nyhaven Copenhagen

Nyhaven Copenhagen

זהו, תבלו.

אשמח לשמוע מכם!

ליאת

bottom of page